introductie

Over mijzelf

Al bijna tien jaar combineer ik mijn twee favoriete (professionele) bezigheden: het geven van strategisch advies en het schrijven. In het advieswerk ligt mijn hart bij het aanpakken van vakinhoudelijke vraagstukken (een nieuwe strategie, een goed verhaal of plan maken).

Ik kan snel en scherp een veelheid aan informatie tot de essentie terugbrengen en hier een rode draad in benoemen die mensen aanspreekt en raakt. Concreet, creatief, met enthousiasme en met de menselijke maat.

Afstand en betrokkenheid

Een goede adviseur combineert wat mij betreft afstand en betrokkenheid. Enige afstand van de dagelijkse praktijk (en zorgen) helpt om met een frisse blik te kijken en een scherpe analyse te maken. Betrokkenheid is cruciaal om te begrijpen wat zich werkelijk in de organisatie afspeelt. Daarnaast mag het ook gewoon leuk zijn om samen te werken: daar wordt het resultaat alleen maar beter van. Te veel afstand leidt tot mooie plannen die vervolgens in een la verdwijnen, te veel opgeslokt worden door de dagelijkse realiteit geeft onvoldoende ruimte voor reflectie en vooruitkijken.

Mijn oorspronkelijke specialismen (marketing, marktonderzoek, merkstrategie, (corporate) communicatie en employer branding) vormen een solide basis in mijn werk.

 
Ruime (bestuurlijke) ervaring

Voordat ik me vestigde als zelfstandig adviseur, heb ik gewerkt in diverse managementfuncties bij ABN AMRO. Gedurende mijn loopbaan heb ik daarnaast verschillende bestuursfuncties vervuld, onder andere bij de Stichting Adverteerdersjury Nederland, Stichting Sponsorringen en de Stichting Kunst en Historisch Bezit van ABN AMRO.

Ik voel me net zo thuis in de boardroom als op de werkvloer, en kan deze werelden ook verbinden. Ik heb veel ervaring in partnerships met zeer diverse (maatschappelijke) partijen en breng een groot netwerk mee. Ik werk veel voor opdrachtgevers in de culturele sector, (semi-)overheid en bedrijfsleven.